LinkedIn biedt veel kansen voor bedrijven. Om die reden is het zeer interessant om een LinkedIn profiel aan te maken voor je bedrijf. Maar hoe maak je nu precies een profiel aan, en hoe kun je groeien op LinkedIn? Wij leggen je graag uit hoe jij een profiel aanmaakt en wat je kunt doen om LinkedIn optimaal te gebruiken. Na het lezen van dit artikel ben je vast en zeker in staat om LinkedIn op de juiste manier in te zetten. Houd er wel rekening mee dat het verstandig kan zijn om contact op te nemen met een specialist in online strategie en marketing.
Hoe maak je een LinkedIn profiel voor je bedrijf aan?
Het is vrij eenvoudig om een LinkedIn profiel voor je bedrijf aan te maken. Log daarvoor eerst in op je persoonlijke profiel. Als je deze nog niet hebt, kun je eenvoudig een account aanmaken. Vervolgens kun je in LinkedIn een bedrijfspagina maken. Zorg ervoor dat het bedrijfsprofiel zo compleet mogelijk is. Vul de naam, locatie en de omvang van je bedrijf goed in. Geef daarnaast een samenvatting van je dienstverlening of de producten die je aanbiedt. Voed bovendien een logo en foto toe, zodat mensen een goed beeld van je bedrijf krijgen.
Deel regelmatig interessante content
Staat je LinkedIn profiel eenmaal? Dan is het belangrijk om regelmatig interessante content te delen. Op die manier blijft je bedrijf aantrekkelijk voor potentiële klanten en andere geïnteresseerden. Zorg ervoor dat de content professioneel is en goed aansluit op jouw bedrijfsidentiteit. Op LinkedIn Analytics kun je nagaan hoe jouw pagina presteert. Als je regelmatig nieuwe content publiceert, zie je hoogstwaarschijnlijk dat je bedrijfspagina ook steeds beter gaat presteren.
Maak gebruik van LinkedIn advertenties
Tot slot is het ook nog mogelijk om gericht te adverteren op LinkedIn. Zo kun je jouw bedrijf onder de aandacht brengen van een specifieke doelgroep. Maar het is ook mogelijk om je bedrijf juist bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. LinkedIn adverteren kent namelijk veel verschillende mogelijkheden. Wel kan het behoorlijk complex zijn om je campagne op de juiste manier in te stellen. Krijg je graag hulp bij het instellen van je campagne? Dan kan het interessant zijn om een professioneel marketingbureau in te schakelen. De specialisten van een marketingbureau weten precies hoe ze je advertentie zo kunnen instellen dat deze door de juiste mensen bekeken wordt.